Penting : Beri BR1M Tapi Naikkan Harga Insuran



Assalamualaikum ...

Hari ni sy diberitahu oleh rakan-rakan yang menjual insuran, mereka telah memaklumkan bahawa berkuat kuasa 15/2/2013 harga insuran kenderaan akan dinaikkan mengikut harga tertentu. Bila saja dimaklumkan, sy sudah dapat mengagak, licik sungguh pemimpin UMNO/BN mempermainkan rakyat. Diberi bantuan BR1M  RM500 , lepastu mereka mengutip semula dengan cara halus dengan makan % dari kenaikan harga insuran kenderaan. Mereka akan dapat mengumpul kembali pelaburan rm500 yg diberi kepada rakyat bahkan mendapat hasil berlipat kali ganda. 

Inilah kerja dan permainan politik UMNO/BN yang menipu dan mempermainkan rakyat. Sehingga bila rakyat akan ditindas dan dipermainkan seperti ini. Adakah anda semua sanggup lagi ditipu. Betapa bodohnya org yang masih percaya pd kerajaan yg pentingkan poket mereka sendiri. Jadi, sebarkan maklumat ini untuk maklumat kita semua... cerita kepada rakan2 kita yg kurang cerdik agar terbuka minda mereka. 

Kita wajib menukar kerajaan yang ada sekarang... kita jangan fikir waktuy sekarang sahaja... sekarang pun kita punya gaji kalau rm3,000 dah tak cukup... macam mana pula anak2 kita akan datang. Fikir dan sedalam2nya ... orang yang bijak sahaja yang akan memikirkan kemungkitan di masa depan sebelum membuat keputusan.. Wallahualam.

Related Post

Previous
Next Post »

Facebook Kami

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Mohon Untuk "Like" Facebook Minda Pengarang. Tq


Sokongan anda adalah sebagai pemangkin dan pemberi semangat kepada Admin untuk membuat posting isu-isu dan bahan ilmiah terbaru sebagai rujukan anda. sekian terima kasih.