Motif UMNO fitnah DAP

Assalamulaikum...

Nak cerita sikit ni berkenaan tomahan-tomahan terbaru umno/bn pada DAP sjak akhir-akhir ni. Kita bukan tak tau, umno ni amalkan politik perkauman sempit.. dan kita juga dah tahu DAP ni parti politik pembangkang yang dikuasai kaum cina. UMNO sebolehnya nak dapatkan undi melayu.. pilihanraya pun dah dekat, maka berjalanlah perang sikologi juak2 umno ni. Niat mereka nak tarik balik org melayu supaya sokong dia, pastu boleh la dia menang kembali negeri2 yang majoriti melayu yg pembangkang rampas pada pilihanraya 12 dulu.

umno ni sebolehnya nak buat org melayu benci pada kaum cina. Ini satu sistem perkauman yang merbahaya diamalkan puak2 umno/bn .. jika dibiarkan berlarutan, maka akan wujudnya satu rasa kebencian yang boleh menyebabkan pertelingkahan kaum seperti yang berlaku pada 13mei dahulu. Masa kejadian 13mei dulu juga disebabkan oleh pihak umno/bn dimana mereka mengalami masalah dalaman yang menyebabkan mereka membuat propaganda hingga menyebabkan rusuhan kaum. Maka mereka mulalah memainkan peranan dalam cubaan mendapatkan sokongan melayu kembali. Ini jugalah cara dan taktik yang sedang cuba dimainkan umno/bn.

Jika berlakunya kembali petelingkahan kaum, maka mereka akan cuba menjadi hero yang kononnya membela org melayu, disamping mendapatkan kembali sokongan orang melayu. Tetapi mereka lupa bahawa rakyat telah semakin maju dan bijak dalam menilai tindakan umno/bn. Rakyat juga sudah jemu dengan taktik kotor mereka seperti politik budak kecil. Kaum cina juga telah bijak, menilai politik murahan umno/bn. Ini kita boleh lihat dan nilai apabila kaum cina telah berpaling kepada pembangkang sehingga berlakunya pengurangan ketara undi cina terhadap umno/bn dalam pru12 dan pilihanraya kecil.

InsyaAllah taktik mereka takkan menjadi .. AMIN

Related Post

Previous
Next Post »

Sila Komen Berkenaan Tajuk Ini, Komen Anda Berguna Buat Kami Sebagai Satu Wadah Pembuka Minda, Terima Kasih

Facebook Kami

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Mohon Untuk "Like" Facebook Minda Pengarang. Tq


Sokongan anda adalah sebagai pemangkin dan pemberi semangat kepada Admin untuk membuat posting isu-isu dan bahan ilmiah terbaru sebagai rujukan anda. sekian terima kasih.