Kisah Yang Tak Logik

Seperti mana yang telah kita baca, dengar dan lihat, tentang Ibrahim ali atau dengan nama manja Si Katak yang bukan main megah dan lancang nak ajak perang salib. Bukan main best lagi .. geli ati pun ade bila dengar apa yg kata. Bukannya kita nk mempertikaikan perang Salib yang sebenar, tapi yang kita nk pertikaikan sekarang, siapa beliau yang ajak kita berperang berdasarkan berita yang masih samar dan tidak ada kepastian. Bahkan yag kita pertikaikan, siapa beliau yang mengajak Perang salib? bukan kita tak tahu, si katak ni antara orang yg kuat berlakon baik. Dah la suka main isu perkauman, bersekongkol pulak dengan org yang menentang hukum Islam yang dijalankan di Malaysia.

Muhasabah la diri tu dulu barulah boleh bicara bab perjuangan menegakkan Islam. berdasarkan tajuk kita pasal "Kisah Yang Tak Logik" ni, kita nk membangkitkan persoalan yang timbul pd pihak berkuasa dan pihak eksekutif(pemerintah). Bilamana ada sedikit isu yang timbul dari pihak yang menentang pentadbiran negara, maka tindakkan yang pantas akan dihadapi dengan menggunakan alat penguatkuasaan seperti polis. Tapi bilamana berlaku kes org yang menimbulkan isu2 perkauman dan persengketaan agama dari kaum kerabat umno/bn, apa tindakan yang dilakukan? yang ade cuma buat bodoooooooh je .. yang tak ambil tindakan tu pun sama bodooooh aje. sedangkan isu yang sgt sensitif telah dimainkan. Isu berkenaan boleh menyebabkan ketegangan kaum bahkan ketegangan agama. Kenapa pihak berkuasa boleh menjadi sidungu yang dicucuk hidung.

Kami sebagai rakyat yang membayar gaji diaorang. Apa mereka ingat umno/bn ke yang bayar... boleh blah. Najib punya gaji pun rakyat yang bayar la.. jangan nak belagak la, jangan sampai rakyat tak halalkan duit yang korang dapat. Gelap ati korang la makan duit tak halal. Bak kata menteri besar Kedah, buat kije tu biar ikut kaedah Islam.. jangan nak ikut kaedah orang munafik je. Ingat sikit, yang ade anak bini tu, jangan sampai beri anak bini makan duit haram.. pembentukan anak kalau dari duit yang haram bakal memberi kesan yang negatif.

Wahai polis-polis sekalian, insaflah.. kita ni manusia biasa.. Yang berkuasa itu Allah.. yang beri kita rezeki itu Allah bukannya pemerintah bahalol kau orang tu. Semoga Allah beri petunjuk pada orang yang sesat.

Kita Bakor ajee

Related Post

Previous
Next Post »

Sila Komen Berkenaan Tajuk Ini, Komen Anda Berguna Buat Kami Sebagai Satu Wadah Pembuka Minda, Terima Kasih

Facebook Kami

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Mohon Untuk "Like" Facebook Minda Pengarang. Tq


Sokongan anda adalah sebagai pemangkin dan pemberi semangat kepada Admin untuk membuat posting isu-isu dan bahan ilmiah terbaru sebagai rujukan anda. sekian terima kasih.