UMNO dan BN diambang kehancuran

UMNO serta BN dan kuncu-kuncu yang meletakkan batu jemala di kepala mereka bakal menimpa hingga membuatkan mereka tidak sedarkan diri. Akhir-akhir ini batu jemala yang di tatang sedang menanti menghantuk kepala mereka.

Namun dalam keadaan kritikal mereka masih cuba meletakkan penyokong dengan melempar batu-batu kecil ke arah pembangkang khususnya PAS. Batu-batu kecil ini serba sedikit terkena ke arah yang dituju dan menampakkan cedera yang boleh dilihat tapi boleh diubati.

PAS yang masih gagah perlu peka dalam menepis batu-batuan kecil yang datang kearahnya. Dengan kesepakatan yang ada di dalam kumpulan PAS perlu sama-sama memerhati dan menilai batuan tersebut. Bukan emas yang dilempar tapi batuan padu yang menyakitkan.

Emas itu hanya wujud di dalam PAS itu sendiri. Tidak ada umat yang sesukahati dan dengan ikhlas hati akan melempar emas. Gila namanya tu.

Itulah yang dapat digambarkan berdasarkan situasi yang sedang berlaku sekarang dimana UMNO dan BN yang sedang nazak menggunakan seberapa upaya yang mungkin cuba untuk menjatuh dan meretak memecah menghancur meleburkan PAS dan Pakatan Rakyat yang sedang sedia kukuh.

Pimpinan tertinggi PAS perlu peka dengan isu ini. Janganlah diulang-ulang tentang isu Perpaduan ini. Bebuluuuuuu rasanya telinga. Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang telah sekian lama menjadi mentor PAS telahpun mengamuk. Apa lagi yang si Nasaruddin nak. Tak reti-reti lagi ke.

Wahai Ustaz Nasaruddin, tidakkah kamu kenal Tuan Guru Nik Aziz itu atau kamu sengaja membutakan mata, memekakkan telinga, membisukan lidah, membongkakkan diri, menggilai sesuatu yang tak pasti.

Jika Tuan ampunya diri bernama Nasaruddin yang masih mahukan Perpaduan, Silalah perpaduankan dirimu keluar dari PAS. Jangan tunggu sampai ada yang membaling kasut kemukamu wahai Ustaz. Kelak jatuh martabat dan airmukamu.

Ini bukan marah.. tapi nasihat

Related Post

Previous
Next Post »

Sila Komen Berkenaan Tajuk Ini, Komen Anda Berguna Buat Kami Sebagai Satu Wadah Pembuka Minda, Terima Kasih

Facebook Kami

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Mohon Untuk "Like" Facebook Minda Pengarang. Tq


Sokongan anda adalah sebagai pemangkin dan pemberi semangat kepada Admin untuk membuat posting isu-isu dan bahan ilmiah terbaru sebagai rujukan anda. sekian terima kasih.