Fikirkan

Ulama adalah pewaris nabi yang menjalankan dakwah dan menyebarkan risalah dalam mengembangkan agama Allah kepada umat manusia di muka bumi. Ulama juga adalah contoh terbaik yang perlu diambil dalam meneruskan perjuangan yang telah didaulatkan ke atas umat manusia.

Malaysia salah sebuah negara yang majoriti penduduknya adalah beragama islam telah sejak berzaman lagi mempunyai ulama-ulama yang sangat dikagumi dalam mengembangkan ajaran islam demi menjadikan negara ini sebuah negara yang dirahmati Allah. Setiap umat islam di Malaysia telah sedia kita ketahui sangat menghormati ulama-ulama yang menjalankan ajaran Allah di Malaysia. Namun akhir-akhir ini dapat kita nilai bahawa ada segolongan ulama yang tidak lagi dihormati dan dikagumi oleh sesetengah umah Islam di negara ini.

Ini berlaku akibat daripada penyertaan ulama-ulama tersebut ke dalam era politik lebih-lebih lagi pada parti pembangkang. Kenapakah ini berlaku? Apakah ada perbezaan ajarannya apabila mereka menceburi bidang politik? Adakah mereka telah sesat?

Soalan-soalan ini sangat mudah dijawab. Jawapannya hanya satu iaitu golongan yang telah membenci ulama yang memasuki politik pembangkang adalah mereka yang kurang ilmu agamanya. Pengarang berpendapat sedemikian kerana, cuba anda fikir sejenak, dahulu ulama-ulama yang berceramah di dalam tv itu adalah ulama yang sama yang telah memasuki parti politik pembangkang.. dahulu sebelum mereka menceburi bidang politik, anda sanjung, anda puja, anda suka, tapi kenapa sekarang anda cerca. Tidakkah anda takut dengan hukuman Allah.

Tidakkah terbuka minda anda untuk cuba mencari sebab kenapakah ulama ini telah berpaling ke parti pembangkang. Carilah maklumat.. jangan lah jadi manusia yang duduk di bawah tempurung. Buka minda dan buka hati, sanggupkah anda terus mencerca manusia yang bergelar ulama yang tujuan utama meraka menegakkan agama Allah di muka bumi Malaysia ini.

Sedarlah wahai rakan-rakan. Ini bukan kata-kata kosongku, ini adalah sesuatu yang perlu anda fikirkan. Semoga Allah membuka pintu hati dan akalmu dan diberikan petunjuk jalan yang benar.

Related Post

Previous
Next Post »

Sila Komen Berkenaan Tajuk Ini, Komen Anda Berguna Buat Kami Sebagai Satu Wadah Pembuka Minda, Terima Kasih

Facebook Kami

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Mohon Untuk "Like" Facebook Minda Pengarang. Tq


Sokongan anda adalah sebagai pemangkin dan pemberi semangat kepada Admin untuk membuat posting isu-isu dan bahan ilmiah terbaru sebagai rujukan anda. sekian terima kasih.