Video Kanak-kanak 3 tahun jatuh dari Escalator di Russian Mall



Allahurabbi ... 
Jaga la anak-anak kita, jangan biar mereka bermain jauh dari pandangan kita. Saya sendiri pun cukup takut membiarkan anak saya bermain jauh dari pandangan, Setiap kali saya lepaskan anak saya, antara tempat yang ingin dia tuju adalah escalator. Mungkin kanak-kanak tertarik dengan pergerakan escalator  yang mereka sangka permainan bagi mereka, sedangkan escalator adalah tempat yang sangat bahaya bagi kanak-kanak. 

Kita sebagai ibu bapa setiap kali membawa anak melalui escalator perlulah memegang mereka dengan erat dan memastikan tidak ada unsur-unsur yang boleh menyebabkan kecelakaan berlaku semasa menaiki escalator. Harus diingat, kanak-kanak yang menaiki escalator tanpa dipantau akan membuat perkara-perkara yang boleh membahayakan mereka seperti mengorek celah-celah rongga escalator yang sedang bergerak samada menggunakan tangan atau kaki mereka. Kasut anak-anak anda juga perlu dipastikan ciri keselamatannya. Tali kasut yang terbuka bakal menyebabkan ia tersangkut di celah rongga escalator yang boleh membuatkan kaki anak anda ditarik dan mungkin menyebabkan kaki tersepit.
Betapa sayunya hati bila melihat anak yang kita sayangi cedera. Oleh yang demikian, kita sebagai ibu bapa perlu waspada dan memandang serius berkenaan keselamatan anak kita. Sayangi lah mereka seperti kita menyayangi diri kita sendiri. 

Related Post

Previous
Next Post »

Sila Komen Berkenaan Tajuk Ini, Komen Anda Berguna Buat Kami Sebagai Satu Wadah Pembuka Minda, Terima Kasih

Facebook Kami

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Mohon Untuk "Like" Facebook Minda Pengarang. Tq


Sokongan anda adalah sebagai pemangkin dan pemberi semangat kepada Admin untuk membuat posting isu-isu dan bahan ilmiah terbaru sebagai rujukan anda. sekian terima kasih.