Ancaman pd Anwar

Kebelakangan ini, kita banyak mendengar dan mendapati, setiap kali ceramah yang akan dihadiri Dato Seri Anwar Ibrahim, pasti akan diganggu oleh pihak polis. Mengapakah perkara ini boleh berlaku? Yang terbaru, gangguan ceramah Anwar di Telunk Gedung Indah Pelabuhan Klang yang dihadiri sendiri Pengarang. Pengarang sendiri berasa pelik, adakah Anwar ancaman yang serupa dengan pengganas. Adakah anwar org yang boleh mendatangkan kekacauan..

Kami sebagai pembangkang sekadar 1 cabang sistem yang memainkan peranan dalam menentukan halatuju negara yang lebih terbuka dan lebih kukuh tanpa adanya korupsi, Kolusi, dan Nepotism yang bakal menghancurkan negara. Jika sistem pemerintahan negara kita telus tanpa adanya ketidakseimbangan keadilan, maka kami percaya, sistem politik pembangkang tidak perlu diwujudkan. Tapi, mengikut rasional sistem politik dunia, di Nagara manapun kita akan dapati akan wujudnya sistem politik pembangkang yang dilaksakan bagi memberi keseimbangan dan sebagai 1 badan penggerak yang bakal menentang pempin jika wujudnya politik kotor

Di Malaysia, rakyat sudah semakin jemu dengan tindK tanduk pemimpin negara yang semakin hari semakin bangang dalam menyelesaikan pentadbiran negara. Terlalu banyak kecelaruan yang menyebabkan rakyat semakin ditindas. Ini berlaku akibat daripada pemimpin yang mementingkan diri sendiri dan kroni2 mereka. Oleh yang demikian, mereka bimbang dengan kebangkitan rakyat yang telah mula menggugat kuasa mereka. Pelbagai taktik yang digunakan bagi menggagalkan ceramah-ceramah pembangkang lebih2 lagi yang dihadiri Anwar Ibrahim.

Saya sendiri terkejut semasa hadir di ceramah Anwar di Teluk Gedung indah baru-baru ini. Belum sampai lagi penceramah, pihak polis dahpun mengepung pentas ceramah dengan Blackmaria(truk polis) betul2 dihadapan pentas. Bila Azmin Ali memulakAn ceramah.. mereka dah mula rapat di bahagian pentas untuk menghalangnya, dah baru 5 minit ceramah bermulA, Polis dah suruh berhenti.. ape le biadap dan bebal sangat polis. Alasan polis, ceramah tak dapat permin, sedangkan ceramah itu di tanah markas PAS bukan tanah mak bapak Najib dengan Big Mama.

Bila Anwar sampai saja polis dh mula nak menggagalkan dan menghalang Anwar berucap. Tapi Anwar sempat berucap selama 5 minit di atas Toyota Hilux. Rasanya kalau Anwar tiada menenangkan keadaan, saya pasti Ramai yang akan bertempur dengan pihak polis malam tu.

Apa yang saya dapati, pihak polis memang dah berniat nak menghalang ceramah Anwar pada malam tersebut dengan menggunakan kekuatan water cannon dan FRU anjing. Cuma FRU dan water cannon lambat sampai. Saya sempat nampak kelibat mereka menuju ke tempat ceramah dan terpaksa pusing kembali sebab orang ramai dan polis dah bersurai. Disini kita polis nilai niat buruk Pemimpin yang menggunakan Polis sebagai alat menentang Anwar habis-habisan. Tidak mustahil saya katakan bahawa Anwar akan ditangkap.

bersambung...

Related Post

Previous
Next Post »

Sila Komen Berkenaan Tajuk Ini, Komen Anda Berguna Buat Kami Sebagai Satu Wadah Pembuka Minda, Terima Kasih

Facebook Kami

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Mohon Untuk "Like" Facebook Minda Pengarang. Tq


Sokongan anda adalah sebagai pemangkin dan pemberi semangat kepada Admin untuk membuat posting isu-isu dan bahan ilmiah terbaru sebagai rujukan anda. sekian terima kasih.