Kematian Teo Yang Meragukan

Semperna pemerintahan Najib 100 hari, kita telah dihadiahkan berita menyedihkan, memeranjatkan dan meragukan iaitu kematian Teoh Beng Hock, 30 setiausaha politik exco Selangor, Ean Yong Hian Wah yang kononnya jatuh dari pejabat SPRM di Plaza Masalam, Shah Alam Selangor.

Terdapat keraguan munasabah diatas kejadian yang menimpa Teo. Diantaranya :-

1. Jika Teo membunuh diri, apakah motif beliau sedangkan beliau sekadar individu yang dipanggil untuk siasatan terhadap bos beliau.

2. Tidak ada logiknya Teo membunuh diri sedangkan beliau ingin mendaftarkan perkahwinannya pada 17 Julai tetapi ditemui mati 1 hari sebelum itu iaitu 16 Julai.

3. Teoh disoalsiasat selama kira-kira 10 jam 45 minit (iaitu) dari jam 5 petang Rabu hingga jam 3.45 pagi hari Khamis. Siasatan memakan masa yang sangat lama.

4. kenapa Teo dinafikan untuk membawa penasihat undang-undangnya.

5. Mengapa Teoh gagal dihubungi selepas dia dibebaskan pada jam 3.45pagi

6. Mengapa SPRM mengambil masa yang lama untuk memanggil sidang akhbar iaitu jam 5 petang memaklumkan tentang kematian Teo sedangkan mereka menyedarinya pada jam 1.30 tengahari.

7. Mengapa Peguam yang dilantik ahli keluarga mangsa tidak dibenarkan melihat mayat mangsa. Seolah-olah ada sesuatu yang disembunyikan.

8. Tidakkah pejabat SPRM mempunyai cctv.

9. Mengapakah kes yang berkaitan pembangkang sahaja disiasat sedangkan kes berkenaan rumah khir toyol pencuri seolah-olah dilupakan.

10. Mengapakah mayat mangsa iaitu Teo, lambat diangkat dan dibawa untuk pemeriksaan, seolah-olah ada sesuatu yang disembunyikan.

Berikut adalah persoalan yang bermain di minda pengarang, minda anda apa pula. Kita tunggu persoalan lain yang bakal keluar dalam 2,3,4,5 hari lagi.

Teo sepatutnya mendaftarkan perkahwinannya pada 17 julai.

Related Post

Previous
Next Post »

Sila Komen Berkenaan Tajuk Ini, Komen Anda Berguna Buat Kami Sebagai Satu Wadah Pembuka Minda, Terima Kasih

Facebook Kami

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Mohon Untuk "Like" Facebook Minda Pengarang. Tq


Sokongan anda adalah sebagai pemangkin dan pemberi semangat kepada Admin untuk membuat posting isu-isu dan bahan ilmiah terbaru sebagai rujukan anda. sekian terima kasih.